Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Erzincan Bölge Müdürlüğü ile Yeşilay Erzincan Şubesi’nin düzenlediği panelde Gümüşhane Üniversitesi Kariyer Merkezi Müdürü ve Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ali Özcan, sosyal medya bağımlılığı ve medyanın rolünü anlattı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Erzincan Bölge Müdürlüğü’nde düzenlenen “Sosyal Medya Bağımlılığı ve Bağımlılıkla Mücadelede Medyanın Rolü” temalı panele, İletişim Başkanlığı Erzincan Bölge Müdür Vekili Metehan Akkaya, Yeşilay Erzincan Şube Başkanı Bilal Selçuk, Gazeteciler, Kamu kurumlarının basın- enformasyon çalışanları katıldı.
“Bağımlılıkla mücadelemize var gücümüzle devam ediyoruz”
Panelin açılış konuşmasını yapan Yeşilay Erzincan Şube Başkanı Bilal Selçuk, "Bizler Yeşilay ailesi olarak her bireyin iyi ve sağlıklı yaşaması için bağımlılıkla mücadelemize var gücümüzle devam ediyoruz. Eğitimlerimizi 32 farklı bölgede, 32 farklı müdürlüklerde yaklaşık 2 bine yakın insana bu konuları anlatmak için çalışmalarımıza devam etmekteyiz" dedi.
"Sosyal Medya Bağımlılığı ve Bağımlılıkla Mücadelede Medyanın Rolü"
Panelin konusunu açıklayan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Erzincan Bölge Müdür Vekili Metehan Akkaya, "Programımız; "Sosyal Medya Bağımlılığı ve Bağımlılıkla Mücadelede Medyanın Rolü" üzerine olacak. Konuşmacılarımız bu gündem üzerinden sunumlarını yapacaklar ve bizi bilgilendirecekler. Davranışsal bağımlılıkla mücadele eylem planı çerçevesinde yaptığımız bir çalışma. Bölge Müdürlüğü olarak basın mensuplarının beşerî sermayelerinin artması için elimizden geleni yapıyoruz" diye konuştu.
Ardından söz alan Psikolog Merve Tunç, teknoloji bağımlılığına ilişkin bir sunum gerçekleştirdi.
GÜNÜN 3’TE BİRİ DİJİTAL PLATFORMLARDA GEÇİYOR
Daha sonra Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Başkanı Doç. Dr. Ali Özcan ise iletişim araçlarının tarihsel gelişimi üzerinden medyanın birey ve toplum üzerindeki kuşatıcılığını ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan bağımlılığa dikkat çekti.
Konuşmasının başında ilk iletişim aracı olarak sözün iletişimde bir güç unsuru olarak kullanılmasından bahseden Ali Özcan, yazıyla belleğin arka plana itildiğini, matbaayla kitlenin ortaya çıktığını, elektronik iletişim araçlarıyla da bireyin her anının iletişim araç ve mesajlarıyla kuşatıldığına dikkat çekti.
Konuşmasında güncel internet ve sosyal medya kullanıcı sayılarını ve bu mecralarda geçirilen zamanı paylaşan Ali Özcan, Türkiye’de ortalama 7 buçuk saatin internette geçirildiğini, en çok sosyal medya platformlarının ziyaret edildiği bilgisini paylaşan Özcan, Dijital medya sektörüne yapılan yatırımların son dönemde büyük artış gösterdiğine, bireylerin dijital platformlarda bilgilerinin işlenerek büyük gelir elde edildiğini, dünyada en değerli şirketlerin de bu organizasyonlar olduğunu aktardı.
Konuşmasının son bölümünde Ali Özcan, medya okuryazarlığı, sosyal medya okuryazarlığı konusundaki önerilerini paylaştı.